Bodicsek

Gyerekkoromban azt hittem, hogy a bodicsek (body check) kifejezés egy Bodicsek nevű rendkívül durva orosz jégkorongozó nevéből ered. Ma már tudom, hogy ez butaság. Bodicsek nyilvánvalóan csehszlovák volt.

Naptár

NHL eredmények

Videó diszkó

Netvibes

Add to Netvibes

Licenc

Creative Commons Licenc

Értékelés helyett

2008.04.19. 21:13 quitz

Ez a világbajnokság egyszerűen csodálatos volt. Elemezni nem is tudom, elemezze más! Nekem majdnem kiugrott a szívem a helyéről, amikor két perccel az ukránok elleni meccs vége előtt Vas Jánost kiállították. És majdnem kiugrottam a bőrömből, amikor testvére, Márton, ebből az emberhátrányból eldöntötte a meccset. Szuperlatívuszok sorolása helyett továbbra is maximális Fedák Sári. És nagyon kösz!


Riszpekt Krisz76-nak a videókért

Tovább után jön a tovább.


Hét éves lehettem, amikor apám kölcsönkért egy munkatársától egy alig nagy korcsolyát, és kivitt a Megyeri útra, hogy megtanítson korcsolyázni. Viszonylag gyorsan ment, kaptam egy sárga-fekete Triál márkájú gyöngyvászon korit, és pár év múlva már egyedül is kiengedtek a jégre. Vagánykodás, bandázás, a nagyok vigyáztak a kicsikre, jó volt. Néha ottmaradtunk a közönségkorcsolyázás után, és megnéztük a meccset, éppen ami jött. Álltunk az ónos esőben, a szabályokat eleinte egyáltalán nem értettem, csak tátottam a számat, hogy mit lehet kezdeni azon a jégen, amin mi nagyokat fékeztünk a csajokra.  Aztán kimaradt jónéhány év. A tévében nem adtak hokimeccset, a fröccsöntött Salvo korimat ellopták. Tavaly januárban mentem ki először újra jégkorong mérkőzésre.

Szóval nem vagyok a magyar jégkorong élő emlékezete. Úgy tűnik, mégis jókor kezdtem. De aki ma kezdte, az is jókor kezdte (és holnap sem késő). Ha megöregszem, a térdemre ültetem a kisonokát, és úgy mesélek neki majd, mint nagy idők nagy tanúja. Láttuk a magyar jégkorong felemelkedését. Azt, hogy a magyar bajnokság nemzetközi lett. Hogy a szövetség képes volt egy nagyszerű külföldi szövetségi kapitányt hozni. Hogy az Alba Volán felnőtt a feladathoz a sokkal erősebb osztrák bajnokságban. Sorolhatnánk napestig a tüneteket, már csak egy pár magyar NHL játékos kéne. A legmeggyőzőbb mégis, ha ott ülünk egy jégkorongmérkőzésen és nézzük, ahogyan 30-40 ember kihajtja magát értünk háromszor húsz percen át.

A magyar hoki olyan mint az ország. Pitlák viták, viharok a biliben, főváros-vidék szembenállás, sok sértett vezető az egyik oldalon. Lelkes fiatalok, lelkes szülők, egyre jobb létesítmények, vidám szurkolók és színvonalas csaták, nagy kitartás a másik oldalon. A játékosok meg játszanak, együtt élnek a pályán, hajtanak, felkenik egymást a palánkra, aztán a végén kezet fognak. Mindannyian jól járnánk, ha most fordulna a kocka és az ország kezdene a magyar hokira hasonlítani.

A kéthónapos fiam elaludt a meccs elején az ölemben, reméltem, hogy nem ússzuk meg ugrálás nélkül. Az első magyar gólnál fel is ébredt szegény. Leraktam az ágyába, de megígértem neki, hogy  ha sikerül a feljutás, akkor elviszem egy A-csoportos világbajnokságra szurkolni a válogattunknak. Hat-hét évesen már élvezné. Már csak bent kell maradni.

2 komment

Címkék: video vb jégkorong világbajnokság válogatott hoki közvetítés divízió 1 sapporo

A bejegyzés trackback címe:

https://bodicsek.blog.hu/api/trackback/id/tr32433220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1nf3rn0 2008.04.22. 09:28:42

Kitzinger koma, én eddig nem vágtam, hogy Te már apuka vagy :D


apropó, nem tudod, hogy mikorra várható a csoportbeosztások sorsolása? Június?

Dekorep 2008.04.23. 00:44:52

VIDEOK!!!

-Pat Cortina: ilyen játékosokkal könnyű dolgom van:

www.sportside.hu/index.php?option=com_xevidmegafx&Itemid=44&func=detail&id=132


-Id. Ocskay Gábor: ne csak pillanatnyi legyen ez az öröm:

www.sportside.hu/index.php?option=com_xevidmegafx&Itemid=44&func=detail&id=131


-Hetényi: megmutatom, hogy az A-ban is ott a helyem:

www.sportside.hu/index.php?option=com_xevidmegafx&Itemid=44&func=detail&id=130


-Ganxta Zolee: A-csoportos hoki nemzet vagyunk, Öcsém!:

www.sportside.hu/index.php?option=com_xevidmegafx&Itemid=44&func=detail&id=128
süti beállítások módosítása